Zoya Klyushina
Senior lecturer
Education
Higher education: S. Toraighyrov Pavlodar State University - Pavlodar State Pedagogical Institute, 0309 - Russian Language and Literature, Foreign Language (2000-2005). Master's degree: Pavlodar State Pedagogical Institute, 6N0205 - Philology (2005-2006) 2019-2022 PhD Programme at Al-Farabi Kazakh National University
Professional experience
17 years
Subjects taught
Audiovisual course of the main foreign language, Interpretation of a literary text, Linguistic and country studies, Literature of the country of the target language and problems of literary translation, History of language, Theoretical phonetics, Literature of the country of the target language, Foreign literature.
Scientific publications
1. Сетевой маркетинг: функционирование терминов // Конференция Международная научная конференция молодых ученых, магистрантов, студентов и школьников «ХХ Сатпаевские чтения». – Павлодар, 2020. – Том 12. – С. 359-363. 2. Модусы убедительности в текстах сетевого маркетинга. // «Наука и жизнь Казахстана», КАЗАХСТАН, издательство: Общественный фонд "Правовая миссия" . – 2020. - 2, #6. – С. 398-403. 3. To the question of the notion “Mediation” in the CEFR and the ways of its implementation in a high school context. // МАТЕРИАЛЫ международного научно-методического онлайн-семинара «ИНТЕРНАЦИОНАЛИЗАЦИЯ ОБРАЗОВАНИЯ: АКТУАЛЬНЫЕ МЕТОДЫ ПРЕПОДАВАНИЯ ИНОСТРАННЫХ ЯЗЫКОВ ДЛЯ СПЕЦИАЛЬНЫХ ЦЕЛЕЙ» в рамках международной научно-практической онлайн-конференции «Казахстан в современных международных отношениях: под стягом независимости» от 12-13 ноября 2020 г., посвящённой 25-летию факультета международных отношений. – Алматы: Қазақ университеті, 2021. – С. 62-68. 4. Подходы к изучению дискурса сетевого маркетинга. // МАТЕРИАЛЫ международной научной конференции студентов и молодых ученых «ФАРАБИ ӘЛЕМІ». – Алматы,«Қазақ университеті», 2021. – С. 173. 5. Мультиплатформенность дискурса сетевого маркетинга как требование времени. // МАТЕРИАЛЫ XXV международной научно-методической конференции «Ахановские чтения». – Алматы, «Қазақ университеті», 2022. – С. 132-137. 6. Характеристики институциональности дискурса сетевого маркетинга. // Вестник Торайгыров Университета. Филологическая серия. – Павлодар: Изд-во «Toraighyrov University», 2022. - № 4. – С. 145-158
Field of scientific research
Linguistics
Room number, building
A-264
Office phone
+7(7182)673631, add 1346
Academic degree
Master of Philology
E-mail
k-zoya-vl@mail.ru